Totale Musik is dedicating its November ’18 episode to an instrument which is often defamed, sometimes downright hated while simultaneously being counted among those with the strongest similarity to the human voice: the saxophone. And we are not talking Avant-Garde Jazz abstractions here but Saxophone in tunes. Like, you know, „Sax“! Solos! Riffs! Presented by our guest Verotica. The spotlight, as always in the second half of the episode, will be prefaced with a rather freely associated conglomerate of Viking Metal, abstract trumpet, some big fat C64 oompah and occult miscellanea.
Totale Musik widmet seine November-’18-Ausgabe einem Instrument, das allzu oft diffamiert bis regelrecht verhasst wird, und dabei zu denjenigen gehört, die die ausgeprägteste Ähnlichkeit zur menschlichen Stimme aufweisen: dem Saxophon. Und wir reden hier nicht von irgendwelchen Avant-Garde-Jazz-Abstraktionen sondern von Jazz in Tunes. So, „Sax“! Soli! Riffs! Präsentiert von unserem Gast Verotica. Das Spotlight, wie immer in der zweiten Episodenhälfte, wird eingeleitet von einem besonders frei assoziierten Konglomerat aus Viking Metal, abstrakter Trompete, dicker fetter 64-Umpta und okkulten Sonstigen.
Playlist
Steve Rowlands – Creatures II: Torture Trouble, Stage IntroSteve Rowlands – Creatures II: Torture Trouble, Pressing For Time
Steve Rowlands – Creatures II: Torture Trouble, Acid Antics
Drexciya – Aquabahn
Drexciya – Take You Mind
Bathory – Baptized in Fire and Ice
Birgit Ulher – Hochdruckzone
Carter Thomas – Auric Light
Catherine Ribeiro + Alpes – Ame Debout
Roedelius – Rue Fortune
Luís Cília – Saxofonia
Pete Brandt's Method – What You Are
Elephant Château – Dreamings
Sad Lovers & Giants – Things We Never Did
Clown – Leyka Kelia (White Cells)
Ted Milton – Love Is Like A Violence
Mariah – Hana Ga Saitara
Zazou Bikaye – Lamuka